Tuesday, February 2, 2010

Balik kampung..

Hari Sabtu lps,bersamaan 30/1..saya tlh pulang ke kampung yg terchenta di ....terpaksa balik hr sabtu sbb jumaat x sempat,kls abis kul 6..so,nak dijadikan cerita,saya tlh menaiki bas ke .... pada pukul 11 pg n sampai kira2 kul 1.30..lewat dari yg dijangka sbb bas tu lalu ikut jln lama,bkn highway.....

sampai je di terminal,terasa nak terqada' hajat...so,saya pun pergilah tandas yg ada kat terminal tu...dgn yakinnya,setelah membayar yuran tandas sebanyak RM0.30,saya pun masuk ke dlm tandas dgn keyakinan yg tinggi tanpa melihat sekeliling...

Mula2,pelik gak,apasal gelap...saya pun tanyalah makcik yg jaga tu,boleh gune x tandas ni?soalan yg dirasakan agak cerdik sbb da bayar pun yuran tu,x kan x bole masuk plak kan?

Lps masuk tu,saya pelik,knp ada lelaki dlm tandas tu?bila pikir scr positif,mungkin pakcik tu nak bersihkan tandas kot...x lama lps tu,makcik yg jaga kaunter tu masuk dan die ckp,"Dik,tandas perempuan kt sblh"....

Oppss...salah masuk tandas rupenye..hehe..dgn selambanya,saya keluar sambil melihat gamba yg ada sblm masuk tandas tu..mmg btul la saya salah masuk tandas...hehe...naseb bek x masuk btul2 kan?klu x,mesti kecoh...tu la,len kali nak masuk tandas tu,tgk la gamba yg ada tu..lelaki or permpuan or unisex..........haha...rasa lawak pun ada...bole plak keluar sambil buat muke x de perasaan je..hehe..tapi sbnarnya malu gak...


Hari Ahad tu,pagi pergi pekan sehari....jln2 cuci mata...almaklumlah,da lama x jln2 pekan sehari..hehe..ptg tu plak,ummi wat birthday utk adik yg ke-2 bwah saya..hidangannya amat menarik iaitu:ayam BBQ,mee goreng,soto n kek semestinya....n plg ramai ialah bdk2 sekitar umur 2-12 tahun..hehe..sbb tu sume kwn2 adik saya tu...yang menariknya jamuan tu,kami buat kat halamn rumah,bersamaan picnic dpn rumah..x semena-mena,hujan turun,lalu abah memayungi mereka dgn payung cam yg ada kat kedai mkn tu...

Oh ya,selain bdk2 tu,mak2 diorang ade gak,tp yg ada bau2 bacang je la...hehe..nak ajak satu kg,x cukup bajet 2010...abis makan+kemas,saya gi merempit?x de la,gi jln2 je keliling kampung...best gilerr....

Akhir sekali,sampai mase utk blik smula ke KL...tiket bas kul 2 petang..lps solat n salam ngan abah, ummi n angah,saya pun naik bas...sampai je dlm bas,nmpak sorang makcik pegang buku tjuk Quran Saintifik...dlm hati saya ckp,saya ada buku tu,tp x abis bace..hehe...disebabkan rasa jeles tgk makcik tu,saya pun keluarkan buku yg ada dlm beg,konon nak baca jugak la..hehe..Alhamdulillah,abis jugak separuh buku tu...tu la,klu ada rasa jeles cam tu,baru nak baca...klu x simpan je la dlm beg,jd perhiasan kan....

Oh ya,tajuk buku yg saya baca tu ialah:Percanggahan Darwinisme terhadap Al-Quran,karya Harun Yahya...di bwh ni ada ckit yg kita amek pengajaran InsyaAllah...

1) Charles Darwin,yg kemukakan teori evolusi yg dipanggil Darwinisme..
-Charles Darwin sbg pengasas teori evolusi, mempertimbangkan slh satu sistem kompleks yg terdpt pd makhluk hidup,dlm hal ini cthnya,mata,beliau tlh pun menyedari akan bahaya yg bakal mengancam teorinya bahkan sbg nama yang dikutip drpd pengakuan beliau sendiri,memadai dgn melihat kpd organ mata cukup membuatkan seluruh tubuhnya menggigil.cthnya,golongan evolusionis menyatakan bhw mata yg terdiri dr lebih 40 komponen berbeza terbentuk scr kebetulan..Namun mrk gagal menjelaskan bagaimana ia terbentuk..Hakikatnya,adlah mustahil sekadar kebetulan mampu 'mencipta' rekaan yg sgt menakjubkan itu...


seterusnya...to be continued...wassalam....

No comments:

Post a Comment